De kleine letters

Algemene voorwaarden

Op deze pagina vindt u de algemene voorwaarden voor de verhuur van Het Alems Kerkje.



Algemene voorwaarden Het Alems Kerkje

1. Definities
1.1. Met huurder wordt bedoeld: de persoon of de organisatie die de ruimte huurt en de huurovereenkomst sluit met verhuurder (Stichting Het Alems Kerkje), hierna aangeduid als huurder

1.2. Met verhuurder wordt bedoeld: Stichting Het Alems Kerkje, gevestigd in Alem aan de Sint Odradastraat 12, hierna aangeduid als verhuurder.

1.3. Onder huurovereenkomst wordt verstaan de overeenkomst (contract) tussen verhuurder en huurder van de ruimte(n), materialen en/of faciliteiten.

1.4. Onder ruimten wordt verstaan alle ruimten die zaalverhuurder als zodanig aan zaalhuurders aanbiedt inclusief de gebruikelijke faciliteiten als nutsvoorzieningen, materialen en een basisinterieur geschikt voor het doel van de betreKende ruimte.

1.5. Onder incidentele huurder wordt verstaan een huurder die eenmalig huurt.

1.6. Onder annulering wordt verstaan het tussentijds opzeggen/ annuleren van de huurovereenkomst of de reservering door de huurder.

1.7. Onder gebruikers wordt verstaan alle deelnemers aan een activiteit van huurder. Qua huisregels vallen ook de huurders onder gebruikers.

1.8. Deze voorwaarden maken deel uit van elke huurovereenkomst.

1.9. Onder Activiteit wordt verstaan wat de huurder in de zaal gaat ondernemen. Indien het doel tijdens de huurperiode of in de tijd tussen het afsluiten van het contract en de daadwerkelijke boeking veranderd, dient dit binnen 24 uur te worden gemeld aan verhuurder. Als het daadwerkelijk gebruik afwijkt van de opgegeven activiteit/ doel kan het betreKende huurcontract per direct worden ontbonden door verhuurder.

2. Reservering en boekingen
2.1. Alle door de verhuurder verstrekte aanbiedingen zijn vrijblijvende, dus onder nadrukkelijk voorbehoud dat er pas sprake is van een verplichting van de kant van de verhuurder, als de door de huurder getekende huurovereenkomst in bezit is van verhuurder en dat zowel de borg en/of aanbetaling is voldaan.

2.2. Indien verhuurder de door de potentiële huurder getekende reservering of huurovereenkomst nog niet heeft ontvangen en verhuurder de zaal aan een derde kan verhuren, dan zal verhuurder de potentiële huurder daar direct van in kennis stellen en dient de potentiële huurder per direct aan te geven of hij al dan niet van de aanbieding van verhuurder gebruik wil maken.

2.3. Huurder verklaart door het versturen van de reservering op de hoogte te zijn van, en in te stemmen met, deze algemene huurvoorwaarden.

2.4. Huurder dient zich te houden aan de vastgestelde aanvangstijd en eindtijd. De gehanteerde tijdstippen per dagdeel zijn van 8 uur tot 13 uur, van 13 tot 18 uur en van 18 uur tot 23 uur.

2.5. Eerder gebruik of uitlopen na een dagdeel kan alleen wanneer dit vooraf is aangevraagd en bevestigd door de verhuurder.

3. Gebruik van de gehuurde ruimte
3.1. Het is huurder niet toegestaan de zaal aan derden te verhuren of in gebruik te geven.

3.2. Huurder dient aanwijzingen van de bestuursleden en vrijwilligers van verhuurder ten aanzien van het gebruik van de gehuurde ruimte op te volgen

3.3. Huurder dient zich te houden aan het door verhuurder vastgestelde maximaal toegestane aantal gasten.

3.4. Huurder dient ervoor te zorgen dat er geen schade wordt toegebracht aan het gebouw en aan de in en om het gebouw aanwezige zaken.

3.5. In de gehuurde ruimte(n) mag door huurder niets worden aangeplakt of op welke wijze dan ook worden bevestigd, zonder voorafgaande toestemming van de verhuurder.

3.6. Huurder dient de ruimte achter te laten in dezelfde staat als waarin deze werd aangetroKen.

3.7. Indien de ruimte niet naar behoren wordt aangetroKen dient dit vooraf en voor aanvang bij het personeel van de verhuurder te worden gemeld.

3.8. Huurder is verplicht optredende schade aan het pand te melden en te vergoeden.

3.9. De verhuurder heeft het recht door haar geconstateerde schade aan en in gehuurde ruimte evenals de aanwezige inventaris te laten herstellen op kosten van de huurder, voor zover de schade is ontstaan ten tijde van het gebruik van de desbetreKende ruimte door huurder dan wel daarmee rechtstreeks verband houdt.

3.10. Huurder ziet erop toe dat dat tijdens de huurperiode in het gehuurde geen licht ontvlambare of ontplofbare stoKen, gassen, gevaarlijke en/of brandbare goederen, stank verspreidende stoKen, tenzij hiervoor schriftelijk toestemming is verleend door verhuurder.

3.11. Schoonmaak, opruim herstelkosten zullen in alle gevallen volledig en zonder voorbehoud in rekening gebracht worden.

3.12. Roken is niet toegestaan in Het Alems Kerkje

3.13. Voor, tijdens en na een activiteit, bijeenkomst of evenement dienen maatregelen te worden genomen die verhuurder noodzakelijk acht met betrekking tot geluidsoverlast.

3.14. Het is huurder niet toegestaan de ruimte(n) te betreden van medehuurder of deze te (ver)storen tijdens de huurperiode.

3.15. Huurder dient er zorg voor te dragen dat geen overlast veroorzaakt wordt bij het in gebruik nemen en verlaten van de ruimte(n).

3.16. Huurder dient erop toe te zien dat het pand rustig wordt betreden en verlaten, zonder overlast voor omwonenden of medehuurders.

4. Catering
4.1. Gebruik van horeca faciliteiten en catering zijn voor kosten van de huurder.

4.2. Het is de huurder niet toegestaan zichzelf te bedienen of diens gasten toegang te geven tot de bar of de keuken tenzij hiervoor door de verhuurder schriftelijk is toestemming verleend.

4.3. Het is huurder niet toegestaan (meegebrachte/meegenomen) consumpties en of genotsmiddelen te gebruiken, verkopen of gratis te verstrekken tenzij hiervoor door verhuurder schriftelijk toestemming is verleend.

4.4. Verhuurder is gerechtigd aan deze toestemming nadere voorwaarde te verbinden.

4.5. Tot drie werkdagen voor aanvang van de huurperiode kan het aantal personen dat gebruik met van de ruimte(n) en/of catering worden gewijzigd. Bij wijzigingen buiten deze termijn gaat de verhuurder uit van het laatste gereserveerde aantal personen. Wanneer er meer personen aanwezig zijn dan bij de reservering is aangegeven, brengt de verhuurder dit in rekening op basis van nacalculatie.

5. Betaling
5.1. Het totaalbedrag van de huurovereenkomst wordt betaald per factuur, ineens per PIN of contant voor aanvang van het dagdeel.

5.2. Zaalhuurder heeft de verantwoordelijkheid voor de correcte en stipte betaling van nota’s en facturen, en betaalt deze op de juiste datum. Van Stichting Het Alems Kerkje ontvangt u hiervoor een factuur.

5.3. Indien een huurder in gebreke is, dan dient hij alle eventueel op de inning vallende kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, aan verhuurder te vergoeden.

5.4. De reservering wordt definitief bij een aanbetaling van 30% van het totaalbedrag

5.5. Het resterende deel dient 3 weken van tevoren betaald te zijn.

5.6. Indien de reservering plaats vindt binnen 3 weken voor de activiteit dient het gehele bedrag per ommegaande in een keer te worden voldaan.

6. Annulering van de huurovereenkomst door huurder
6.1. Indien na het aangaan van de overeenkomst van de reservering moet worden afgezien, geldt de volgende annuleringsregeling; Annulering tot 4 weken vóór aanvang van elk van de genoemde data is gratis. Bij annulering tot 7 dagen vóór aanvang van de huurdag betaalt u 30% van de overeengekomen huurprijs. Bij annulering 7 dagen of minder vóór aanvang van de huurdag betaalt u 50% van de overeengekomen huurprijs inclusief gereserveerde extra’s aan materialen.

6.2. We stellen een voortijdige melding per email op prijs, maar de echte annulering c.q. opzegging kan alleen geschieden per: email met bevestiging van Stichting Het Alems Kerkje, of schriftelijk.

7. Ontbinding van de huurovereenkomst door de verhuurder
7.1. Het per direct ontbinden van de overeenkomst van de zijde van verhuurder is mogelijk indien er sprake is van:

7.1.1. Het niet nakomen van de verplichtingen door zaalhuurder zoals vastgelegd in de reservering of huurovereenkomst;

7.1.2. Wangebruik door huurder (of gebruikers) van het gehuurde;

7.1.3. Overlast door huurder (of gebruikers) aan anderen of aan verhuurder

7.1.4. Gebleken ondeskundigheid bij de (beroeps)uitoefening van de door huurder aangeboden activiteit(en);

7.1.5. Het verstrekken van onjuiste informatie of het onthouden van juiste informatie door huurder aan verhuurder;

7.1.6. Ernstige verdenking van mogelijke verstoring van de openbare orde, of het veroorzaken van overlast door huurder of gebruikers;

7.1.7. Het in gevaar brengen van de goede naam van Stichting Het Alems Kerkje;

7.1.8. In geval de relatie tussen huurder en overige huurders of huurder en verhuurder ernstig verstoord is;

7.1.9. Na een of meerdere klachten over huurder of activiteiten van de huurder. Verhuurder zal al dan niet gehouden zijn tot enige vorm van schadevergoeding.

7.2. Ontbinding door verhuurder kan aan het einde van de in de huurovereenkomst aangegeven huurtermijn zonder opgaaf van redenen. De huurovereenkomst is nadrukkelijk géén normaal huurcontract, maar een gebruikscontract waarin een tijdelijk gebruik van onze voorzieningen is vastgelegd.

8. Aansprakelijkheid
8.1. Verhuurder kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld; noch door huurder, noch door gebruikers, cliënten en bezoekers. Dit geldt zowel voor mogelijke materiële en immateriële schade en/of bedrijfsschade ten gevolge van verblijf binnen Het Alems Kerkje als voor mogelijke schade ten gevolge van de door huurders aangeboden activiteiten.

8.2. Huurder is aansprakelijk voor schade geleden aan het gebouw, waaronder ook de vloeren, muren, gebruiksmaterialen of aan voorzieningen, tijdens de gehuurde dagdelen.

9. Extra kosten
9.1. Indien er door een andere huurder of verhuurder klachten zijn qua staat waarin de zaal door de huurder achtergelaten wordt, heeft verhuurder het recht kosten in rekening te brengen, hetzij eenmalig of voor supervisie na elke gehuurd dagdeel.

9.2. Kosten gemaakt door nalatigheid, oneigenlijk gebruik, beschadiging van vloeren, muren, gebruiksmaterialen of aan voorzieningen, zijn voor rekening van huurder.

10. Huisregels
10.1. Alle huurders en gebruikers dienen zich op de hoogte te stellen van de eventuele huisregels en zich dienovereenkomstig te gedragen of daarnaar te handelen. De huisregels zijn bij Stichting Het Alems Kerkje op te vragen.

10.2. Huurder dient haar gebruikers voor te lichten over het bestaan en de inhoud van de huisregels, en erop toe te zien dat gebruikers zich houden aan deze huisregels.

11. Wijziging van dit reglement
11.1. Wijziging of aanpassing van de algemene voorwaarden of de huisregels kunnen nimmer leiden tot ontbinding van de huurovereenkomst, tenzij er sprake is van een zodanig zwaarwegende wijziging of belang, welke het de huurder onmogelijk maakt het doel waarvoor de zaal gehuurd was, verder te beoefenen.

11.2. Bij bijzondere omstandigheden, in geval van zaken waarin hier niet is voorzien, beslissen de beheerder en het bestuur van de stichting.

12. Toepasselijk recht bij geschillen
12.1. In geval van geschillen tussen verhuurder en huurder is het Nederlands recht van toepassing.